Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Cekodok Pisang Gluten Free

Resepi cekodok pisang gluten sensitivity, resepi cekodok pisang gluten free, resepi cekodok pisang bom, resepi cekodok ikan bilis, resepi cekodok jagung, resepi cekodok nasi, resepi cekodok manis,

Apakah anda suka makanan yang berlemak dan manis? Kalau ya, saya ada resipi cekodok pisang yang mudah dan sedap untuk dicuba. Buat pertama kali, saya telah berluck mengumpulkan resipi ini daripada satu laman web yang menyediakan pelbagai resipi. Saya ingin berkongsi resipi ini dengan anda semua.

Cekodok Pisang

Bahan-bahan:

  • 3 biji pisang yang sudah masak (mashed).
  • 1/4 cawan tepung beras.
  • 1/4 cawan gula perang (gula melaka) yang telah dikisar halus.
  • 1 sudu teh serbuk kayu manis (cinnamon powder).
  • Minyak untuk menggoreng.

Cara-cara:

  1. Campurkan pisang, tepung beras, gula perang dan serbuk kayu manis dalam satu bekas.
  2. Gaulkan kesemuanya sehingga menjadi adunan yang sebati.
  3. Panaskan minyak dalam kuali dan gunakan api yang sederhana.
  4. Letakkan 1 sudu teh adunan ke dalam minyak panas.
  5. Gorengkan cekodok pisang sehingga keperangan kedua-dua belah.
  6. Angkat cekodok pisang dan toskan minyak yang berlebihan.
  7. Sedia untuk disajikan.

Cekodok pisang ini sangat sesuai dimakan sebagai snek atau hidangan pencuci mulut. Ianya mempunyai tekstur yang lembut dan manis, tetapi tidak berlebihan kerana penggunaan gula perang yang dikisar halus. Rasa serbuk kayu manis dalam adunan juga memberi sedikit perisa yang menyegarkan.

Sekian dari saya, jangan lupa untuk mencuba resipi ini di rumah. Usah risau jika amatiran dalam masakan, kerana resipi ini sangat mudah untuk diikuti dan tidak memerlukan banyak bahan-bahan. Selamat mencuba!

Resepi Cekodok Pisang Gluten Free

If you are looking for Resepi cekodok pisang best kulit rangup lembut di dalam asian recipes, you've came to the right page. We have images like Resepi kuih cekodok about quotes h, resepi cekodok pisang best kulit rangup lembut di dalam asian recipes, resepi cekodok pisang mudah blog mummyinthehouse. Here you go:

Resepi cekodok pisang best kulit rangup lembut di dalam asian recipes, resepi kuih cekodok about quotes h

Resepi cekodok pisang mudah blog mummyinthehouse. Cekodok pisang resepi resipi gebu lembut sedap. Resipi cekodok pisang resepi bergambar. Resepi kuih cekodok about quotes h. Resepi rangup pisang cekodok gebu. Pisang cekodok jemput resepi. Pisang resepi cekodok bidadari


Also read:

.
close