Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Tauhu Berlauk Frozen

Resepi tauhu berlauk frozen 2, resepi tauhu berlauk frozen yogurt, resepi tauhu berlauk frozen 3, resepi tauhu berlauk frozen movie, resepi tauhu berlauk frozen coloring, resepi tauhu sumbat, resepi tauhu begedil, resepi tauhu lembut, resepi tauhu berlauk, resepi tauhu goreng rangup, resepi tauhu steam,

Mari kita kongsi resipi sedap yang pasti dapat menggugah selera anda! Resipi ini tidak hanya enak, tetapi juga mudah disediakan. Hari ini, saya ingin berkongsi dengan anda resipi Tauhu Berlauk yang pasti membuatkan anda ketagih!

Bahan-bahan:

  • 1 biji tauhu cina
  • 300gm daging cincang
  • 5 ulas bawang merah
  • 3 ulas bawang putih
  • 2 biji cili merah besar
  • 1 sudu teh rempah kari
  • 1 sudu teh serbuk kunyit
  • 1 sudu teh serbuk jintan manis
  • Garam secukup rasa
  • Minyak masak

Cara-cara:

  1. Potong tauhu kepada kepingan yang sesuai dan goreng dalam minyak yang panas sehingga kuning keemasan. Letakkan kepingan tauhu tepi.
  2. Tumis bawang putih, bawang merah dan cili hingga naik bau.
  3. Letakkan daging cincang dan kacau sehingga daging masak.
  4. Masukkan rempah kari, kunyit, jintan manis dan garam. Kacau rata dan masak hingga naik bau.
  5. Setelah daging masak, letakkan kepingan tauhu dan adun ratakan.
  6. Tuang air secukupnya dan kacau selaras. Tunggu hingga kuah menyusut dan pekat.
  7. Tauhu Berlauk sudah sedia untuk dihidangkan!

Sungguh mudah, bukan? Saya pasti setiap orang boleh cuba resipi ini sendiri di rumah. Pastikan untuk membeli tauhu cina yang berkualiti dan daging yang segar untuk memaksimakan rasa. Tauhu Berlauk ni juga boleh dimakan dengan nasi atau roti canai. Jangan lupa untuk mencuba resipi ini dan berkongsi dengan keluarga dan rakan-rakan anda!

Resepi Tauhu Berlauk Frozen

If you are looking for Resepi tauhu berlauk paling mudah & sedap sangat. patutlah viral!, you've came to the right web. We have images like Resepi tauhu berlauk paling mudah & sedap sangat. patutlah viral!, resipi tauhu berlauk yang sangat sedap, mudah dan sesuai disediakan, resepi tauhu berlauk sedap dengan isi padat. buat sekali banyak boleh. Here you go:

Resepi tauhu berlauk viral mudah & sedap tcer.my, resepi tauhu berlauk paling mudah & sedap sangat. patutlah viral!

Cara buat tauhu berlauk tersedap. resipi lengkap (step by step. Resepi tauhu berlauk viral mudah & sedap tcer.my. Tauhu berlauk anak resipi sedap memang nuget patut 16k lepas lah keluarga. Resepi berlauk tauhu kukus sedap. Resepi tauhu berlauk sedap dengan isi padat. buat sekali banyak boleh. Resepi tauhu berlauk paling mudah & sedap sangat. patutlah viral!. Ketam resepi sedap tauhu berlauk patutlah paling steamboat


Also read:

.
close