Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Ayam Goreng Madu Korea

Resepi ayam goreng madu wijen, resepi ayam goreng berempah, resepi ayam goreng rempah, resepi ayam goreng kicap, resepi ayam goreng berlada, resepi ayam goreng pedas, resepi ayam goreng kfc, resepi ayam percik, resepi ayam masak kicap, resepi ayam penyet,

Bila kita bimbang tentang apa yang perlu dimasak untuk menjamu selera keluarga, satu perkara yang pasti dibuat oleh ibu-ibu di seluruh dunia ialah ayam goreng. Tetapi sebagai ibu yang prihatin tentang kesihatan, mungkin kita mahu menggunakan bahan-bahan yang lebih segar dan sihat tanpa mengurangkan rasa yang sedap. Sekiranya inilah situasi anda, maka resepi ayam goreng madu yang simple ini pasti akan memenuhi keperluan anda.

Ayam Goreng Madu Yang Membuatkan Selera Anda Terpacu-Pacu

Bagi sesiapa yang suka makan ayam goreng, diet atau pun tidak, resepi ini akan pasti menjadi kesukaan anda. Cita rasa manis ayam goreng madu ini akan membawa anda ke awan ke-9 dan pasti menjadi kesukaan semua orang di rumah.

Perincian Resepi Ayam Goreng Madu Yang Simple

Bahan-bahan Yang Diperlukan:

  • 1 ekor ayam yang telah dipotong-potong dan dibersihkan
  • 2 sudu besar madu
  • 2 sudu besar sos tiram
  • Garam secukupnya
  • Minyak masak yang mencukupi untuk menggoreng

Cara-cara Yang Perlu Dilakukan:

  1. Ayah dan basuh potongan ayam hingga bersih.
  2. Tambahkan garam untuk mengecilkan kadar darah pada ayam.
  3. Campurkan madu dan sos tiram dalam bekas yang besar. Gaulkan hingga tercampur rata.
  4. Gulingkan setiap potongan ayam dalam bekas tersebut, hingga seluruh permukaan ayam dilapisi dengan campuran madu dan sos tiram.
  5. Biarkan ayam meresapkan campuran tersebut selama seketika.
  6. Tuang minyak masak ke dalam kuali yang besar dan biarkan ia panas.
  7. Masukkan potongan ayam ke dalam kuali dan goreng sehingga kekuningan dan renyah.
  8. Keluarkan ayam goreng dan letakkan di atas tisu dapur supaya minyak berlebihan dapat menyerap.
  9. Selesai!

Inilah resepi ayam goreng madu yang simple yang pasti boleh membuatkan keluarga anda terpacu-pacu ketika menjamu selera. Nikmati hidangan ini bersama-sama dengan nasi panas dan sayur-sayuran segar untuk menambah kesedapan anda.

Resepi Ayam Goreng Madu Korea

If you are searching about Ayam madu korea – f8buzz, you've visit to the right page. We have pics like Bermula ceritaku ayam goreng madu, ayam madu korea – f8buzz, asha lya resepi ayam goreng korea / yangnyeom chicken. Read more:

Ayam madu korea – f8buzz, resepi ayam masak madu pedas 11 descargar

Ayam madu korea – f8buzz. Jomsantaisekejap resepi ayam goreng madu mangga. Resepi goreng ayam rangup pedas kuih resepibonda roti daging jagung cincang bonda. Ayam resepi goreng masakan yangnyeom lya asha saji. Resepi ayam madu goreng (3 langkah mudah!) – resepi.my. Madu goreng resepi. Ini dia resepi ayam goreng pedas ala korea yang buat orang ketagih


Also read:

.
close