Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Pancake Mat Gebu

Resepi pancake mat gebu blog, resepi pancake mat gebu resepi, resepi pancake math, resepi mata kucing, resepi pancake mudah, resepi pancake simple, resepi pancake tanpa susu, resepi pancake mcdonald,

Sama macam ramai orang, saya juga seorang penggemar tegar pancake! Tak kira waktu apa, saya suka makan pancake sebagai hidangan pagi, makan tengahari, atau pun hidangan penutup selepas makan malam. Tapi kadang-kadang lapar dan malas nak keluar rumah. Saya terpaksa bertapa di rumah sebab nak jimatkan duit atau pun nak mengelakkan tuntutan dunia luar yang semakin hari semakin mengelirukan. Tapi hari ini, saya berjaya mendapatkan resepi pancake gebu ala McDonald yang memang menjadi idaman saya selama ini.

Pancake Gebu Ala McDonald

Serius, pancake ini rasa kelakar. Serupa dengan pancake yang dapat kita beli di kedai runcit atau kilang makanan segera yang dibungkus dengan rapi, pancake ini juga sedap, tetapi lebih ekonomi dan boleh dimasak di rumah sahaja. Saya sungguh mengesyorkannya untuk sesiapa yang ingin menikmati pancake yang gebu dan sedap di rumah.

Bahan-Bahan:

  • 1 1/2 cawan tepung gandum
  • 3 1/2 sudu besar baking powder
  • 1/2 sudu kecil garam
  • 1 1/4 cawan susu pekat
  • 1 kita telur
  • 3 sudu besar mentega cair

Cara-cara:

  1. Panaskan loyang pancake dengan api sederhana kecil.
  2. Campurkan tepung gandum, baking powder, dan garam dalam mangkuk besar dan aduk rata.
  3. Campurkan susu, telur, dan mentega cair dalam mangkuk lain dan kacau rata.
  4. Campurkan adunan susu ke dalam mangkuk tepung gandum dan aduk rata.
  5. Gunakan senduk untuk menuang adunan pancake pada loyang pancake yang sudah dipanaskan. Ketika muncul gelembung kecil pada permukaan pancake, balikkan pancake secara perlahan dan masakkan hingga keperangan pada kedua-dua belah.
  6. Sajikan pancake dan nikmati!

Bagaimana resepi pancake ini? Saya berharap resepi ini membantu anda membuat pancake di rumah pada bila-bila masa yang anda suka. Memasak pancake di rumah bukan hanya lebih ekonomi, tetapi juga dapat membantu anda mengurangkan peningkatan berat badan dan menjaga kesihatan anda.

Resepi Pancake Mat Gebu

If you are looking for Resepi pancake gebu sedap..., you've visit to the right place. We have pictures like Resepi pancake gebu lembut mudah dan sedap rahsia pancake lebih gebu, resepi pancake gebu mudah simple sedap terbaik fluffy, resepi pancake butter gebu (sbs) resepi tutorial terbaek. Here you go:

Rsz_old_fashion_pancake mat_gebu flickr, cara buat pancake paling gebu & tetap lembut bila dah sejuk

Resepi pancake butter gebu (sbs) resepi tutorial terbaek. Rsz_old_fashion_pancake mat_gebu flickr. Pancake mudah dan gebu untuk sarapan buat orang lapo. Cara buat pancake paling gebu & tetap lembut bila dah sejuk. Resepi pancake gebu dan lembut tanpa susu. Cara untuk membuat pancake dorayaki yang sedap elok gebu untuk anda. Pancake resepi gebu mcdonald banyakresepi aneka masakan



Also read:

.
close