Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Puding Gula Hangus Tanpa Telur

Resep puding gula merah, resep puding santan gula merah, resepi kek gula hangus, resepi apam gula hangus, resepi kek gula hangus, puding sagu gula melaka, resepi puding gula hangus kukus, resepi kek gula hangus, resepi puding, resepi puding laici,

Ini adalah satu resepi yang pasti akan menjadi kegemaran ramai. Puding Gula Hangus adalah hidangan penutup yang popular di Malaysia. Dengan gula hangus yang memberikan keunikan pada hidangan ini, pasti sukar untuk menolaknya. Mari kita lihat resepi ini dan mulakan dengan membuat puding yang enak ini!

Puding Gula Hangus

Bahan-Bahan:

  • 1 1/2 cawan susu segar
  • 1 1/2 cawan penuh gula
  • 5 biji telur ayam
  • 1 camca teh ekstrak vanila

Cara-Cara:

  1. Didihkan gula dalam satu kuali kecil di atas api sederhana hingga gula lebur dan menjadi karamel.
  2. Masukkan susu kedalam karamel dan kacau hingga sebati. Kemudian, biarkan ia sejuk.
  3. Pukul telur dan ekstrak vanila hingga sebati dan masukkan kedalam campuran susu dan karamel. Kacau hingga sebati.
  4. Ambil periuk yang lebih besar dan isi dengan air setinggi dua inci. Panaskan air hingga mendidih.
  5. Letakkan bekas puding ke dalam air mendidih dan tutup rapat menggunakan penutup periuk.
  6. Biarkan puding dimasak selama 45 minit atau sehingga pudingmasak dengan sempurna.
  7. Angkat bekas puding dari dalam air mendidih dan biarkan ia sejuk.
  8. Setelah sejuk, balikkan bekas puding dan keluarkan dari bekas. Potong dan hidangkan.

Anda pasti akan menyukai keunikannya, yang mempunyai rasa yang enak dan unik. Malaysia memang dikenal sebagai negara yang mempunyai hidangan sedap yang unik. Ini tentu menjadikan puding gula hangus sebagai satu daripada hidangan kegemaran dalam kalangan rakyat Malaysia.

Terdapat banyak lagi resepi yang mudah dan sedap di luar sana untuk anda coba. Jangan takut untuk mencuba resepi baru dan menambah lagi kemahiran memasak anda. Teruskan melatih diri anda dalam memasak dan anda mungkin mendapati potensi yang belum tergali.

Resepi Puding Gula Hangus Tanpa Telur

If you are searching about Resepi puding gula hangus resepi mudah, you've came to the right page. We have images like Resepi puding gula hangus disini kami kongsikan kepada anda resepi, resipi puding karamel tanpa telur, puding gula hangus tanpa telur resepi puding karamel gula hangus kalo. Here it is:

Resepi puding karamel mudah sukatan cawan malaytng, resepi puding gula hangus resepi mudah

Puding gula hangus tanpa telur resepi puding karamel gula hangus kalo. Resepi puding hangus gula. Resepi puding gula hangus penyejuk tekak online resepi sedap. Resepi apam telur tanpa hangus gula cawan sukatan menyimpan membakarnya dibakar sabut tudung kek. Puding gula hangus resepi hasue. Puding resepi karamel telur hangus gula. Resipi puding karamel tanpa telur yang mudah & tak perlu kukus. cukup



Also read:

.
close